fbpx

Ik word hier altijd vriendelijk en vlot geholpen. - Nadia      Martens Verzekeringen is een TEAM MArTEns! - Filip      Snelle reactie en prima afhandeling gegarandeerd! - Pieter, ondernemer      Ik ontving heel snel het antwoord en ze handelden mijn zaak zeer betrokken af. - Lea

  • Klikt het?
  • Zoeken
  • Ons team
  • Ons kantoor
  • Openingsuren
  • Contact
  • Uzelf
  • Bedrijven
  • Uw toekomst
  • Wat bij schade?
  • Vacatures
  • Preventietips
Martens verzekeringen is uw erkend onafhankelijk verzekeringsmakelaar.
Vanuit ons verzekeringskantoor in Wuustwezel zijn we actief in gans de regio Wuustwezel, Kalmthout, Brasschaat en Brecht.
Onze gespecialiseerde verzekeringsmakelaars adviseren u over verzekeringen en beleggingen en begeleiden u bij de juiste keuze van uw autoverzekering en brandverzekering en het volledige beheer van uw verzekeringsportefeuille.

Martens verzekeringen bvba
Erkend verzekeringsmakelaar | RPR: Antwerpen afdeling Antwerpen | Onderneming BE 0478.582.855
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel | Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons
Regels en beleid | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring en cookiebeleid




Klikt het?

Hey welkom!

 
Goed gedaan, want op deze pagina kan je op een snelle en eenvoudige manier je wensen te kennen geven.

 

 

• Wil je meer weten over ons aanbod “autoverzekering voor jongere bestuurders*“?
Vul hieronder dan het formulier in voor jonge bestuurders en wij contacteren u binnen de 24u. (tijdens werkdagen).

 

 

• Ben je reeds klant en wens je een “check-up van je verzekeringen*“?
Vul hieronder dan het formulier in voor een check-up en wij contacteren u binnen de 24u. (tijdens werkdagen).

 

 

Wedden dat het klikt!

 

*Als u klant wordt met een nieuwe autoverzekering bezorgen wij u één cinema ticket.
Tevreden van onze diensten en maakt u anderen ook nieuwe klant van ons kantoor? Dan belonen we je ook graag met een (tweede) cinematicket.

 

Wees gerust, t zal klikken!! 😊

 

Maximaal kan men twee cinema tickets ontvangen als bestaande klant en/of aanbrenger van nieuwe klanten volgens de hierboven kort beschreven geldende voorwaarden.   

 

Jonge bestuurders

 
 

Code tegen spam

 

Check-up

 
 

Code tegen spam







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Zoeken







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Ons team

Bij Martens Verzekeringen staat een sprankelend team van medewerkers voor u klaar.
Ieder met zijn eigen expertise. Bij wie klopt u graag aan?
 

Vrijblijvende sollicitant

Polisbeheerder / relatiebeheerder / Junior Manager 

Relatiebeheerder






Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Ons kantoor

 

web_MartensVerzekeringen-137
martens_verzekeringen-16
martens_verzekeringen-11
martens_verzekeringen-6

 

 

Uw luisterend oor

Martens verzekeringen staat garant voor:

  1. Vertrouwen

Wij zijn één en al oor. In alle discretie stelt u vragen én krijgt u antwoorden.
U kunt er vanop aan: wij regelen het voor u. Vandaag, morgen, altijd.

  1. Betrokkenheid

Uw belang is het onze. Wij springen in de bres voor uw zaken en gaan daarbij tot het uiterste. Niet vanop afstand, maar door met u samen te zitten.

  1. Onafhankelijkheid

U krijgt een kant-en-klare oplossing, van de beste spelers in de verzekeringswereld. Bij ons dus geen sprake van een exclusiviteitscontract met één maatschappij: wij werken voor úw belang.

  1. Klantentevredenheid

Wij zijn pas tevreden als u dat bent. Daarom halen we het onderste uit de kan om aan uw verwachtingen te voldoen. Dat hoort zo.

  1. Expertise

Martens Verzekeringen zit al zestig jaar in het vak. Ondertussen kennen wij de materie op ons duimpje. En volgen de nieuwste ontwikkelingen op de voet.

Vergeet niet: hoe ze ook vallen. Wij zijn er voor u.

 

 

martens_verzekeringen-10
martens_verzekeringen-4
martens_verzekeringen-7
martens_verzekeringen-27

 

Een sprong in de tijd

Een geschiedenis van meer dan vijfenzestig jaar: dat kan tellen. Reist u even mee terug?

1954: Fons Martens start als zelfstandig verzekeringsmakelaar. Hij sluit een contract af met de maatschappij ‘De Verenigde Meesters’ (nu: Generali).
1961: Fons breidt zijn verzekeringsoplossingen uit, in samenwerking met ‘De Vaderlandsche’ (nu Vivium).
1971: Het gaat Fons voor de wind en hij opent zijn eigen NILK-bankagentschap (nu Crelan).
1983: De zaken gaan goed. Zó goed, dat er versterking nodig is. Erik Peeters, schoonzoon van Fons, stapt mee aan boord.
1990: Na jaren vol overgave gaat Fons met pensioen. Zoon Peter, aan de slag in een Antwerps makelaarskantoor, neemt de fakkel over.
1995: Erik en Peter verhuizen naar de Bredabaan. Hun moderne bank- en verzekerings­kantoor werft een eerste medewerker aan.
2004: Peter brengt zijn verzekeringsactiviteiten onder in een naburig pand. Een sterk team van medewerkers blijft vertrouwen winnen van alsmaar meer klanten.
2016: Martens Verzekeringen groeit. Tijd voor een gloednieuw kantoor, nog altijd in de Bredabaan. Klanten bespreken er hun wensen in een gezellige omgeving.

Benieuwd naar ons splinternieuwe pand? Spring gerust eens binnen.

 

 

martens_verzekeringen-15
martens_verzekeringen-25
martens_verzekeringen-14
martens_verzekeringen-24






Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Openingsuren

 


Gesloten op feestdagen

Op feestdagen blazen wij even uit, om nadien weer vol energie voor u klaar te staan.

 

Nieuwjaar 1 januari
Paasmaandag 1 april
Dag van de arbeid 1 mei
Onze Heer Hemelvaart 9 mei
Pinkstermaandag 20 mei
Nationale feestdag 21 juli
Onze Lieve Vrouw Hemelvaart 15 augustus
Allerheiligen 1 november
Wapenstilstand 11 november
Kerstmis 25 december


Extra sluitingsdagen

Dit jaar houden wij uitzonderlijk de deuren gesloten op:

 

Teammeeting 19/01 (van 12.00 – 16.00)

Studie ochtend 26/02 (van 09.00 – 13.30)

Brugdag 10 mei

Studie namiddag 16/05 (van 12.00 – 17.00)

Kerstavond 24/12 (van 13.00 – 17.00)

Oudjaarsavond 31/12 (van 13.00 – 17.00)

 

Regelt u graag een afspraak? Of hebt u een vraag? Contacteer ons.







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Contact

Zit u met een vraag? Een bekommernis? Of… om het even wat?
Niet twijfelen: neem contact op. Wij helpen u graag verder.
 

Martens verzekeringen bvba – Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel

03 669 50 10

03 669 50 20

info@martensverzekeringen.be

 


 

Contactformulier

 
 

Code tegen spam







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Uzelf

“Vergeet dit nooit: er is maar weinig nodig om gelukkig te kunnen leven.”

– Marcus Aurelius –
 
Geluk schuilt in de kleine dingen. In die piano waarop u zich uitleeft, de oldtimer waarmee u cruiset, dat schilderij waaruit u energie put. Maar voor u het weet, gooit onheil roet in uw geluk. Vermijd dat die emotionele klap ook een financiële domper zet. Met onze verzekeringen beschermt u uw geluk optimaal.
 
Alleenstaand, samenwonend of gehuwd? Maakt niet uit, samen vinden we de gepaste oplossing voor al uw particuliere verzekeringen.
 

Aansprakelijkheid

• familie: familiale verzekering
• voertuigen: autoverzekering, verzekering voor motor, bromfiets, …
• hobby’s: varen, jagen, sporten, …
• evenementen: straatfeest, festival, mosselfestijn, …
 

Materiële schade (= zaakschade)

• brandverzekering (voor eigenaars en huurders)
• omniumverzekering voertuigen
• bouwverzekering
• inboedelverzekering
• diefstalverzekering
 

Persoonlijke verzekeringen

• ongevallenverzekering (voor u, uw gezin, uw kinderoppas, uw tuinman, …)
• annulatieverzekering
• reisbijstand
• hospitalisatieverzekering
• zorgverzekering
• levensverzekering
 

Rechtsbijstand

 

Meer weten? Vraag ernaar!







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Bedrijven

“Een ondernemer is iemand die zonder valscherm van een klif springt en onderweg naar beneden voor zichzelf een vliegtuig bouwt.”

– Reid Hoffman –
 
U bent een ondernemer: een durver, iemand die risico’s neemt. Berékende risico’s. Want u wilt het lot niet tarten, daarom bent u verzekerd. Maar hebt u wel voldoende polissen? Of misschien te … veel? Wij bekijken graag hoe u uw zaak optimaal beschermt. Martens Verzekeringen helpt en adviseert voor al uw verzekeringen voor bedrijven en zelfstandigen.

 

Martens Verzekeringen is, net als u, een zelfstandig ondernemer. Wij weten dus als geen ander wat u nodig hebt. En maken er een erezaak van om regelmatig met u samen te zitten. Want uw organisatie leeft, dus uw behoeften veranderen. Daarop inspelen is de boodschap.
 

Aansprakelijkheid

• autoverzekering – vloot
• burgerlijke aansprakelijkheid uitbating
• bestuurdersaansprakelijkheid
• beroepsaansprakelijkheid
• objectieve aansprakelijkheid
• aansprakelijkheid voor producten, diensten, leveringen, …
 

Materiële schade (= zaakschade)

• brandverzekering (voor eigenaars en huurders)
• omniumverzekering voertuigen – vloot
• bedrijfsschadeverzekeringen
• machinebreukverzekeringen
• diefstalverzekeringen
• transportverzekeringen
• alle bouwplaatsrisico’s (ABR)
• alle risico’s elektronica
 

Persoonsverzekeringen

• arbeidsongevallen
• gewaarborgd inkomen
• hospitalisatieverzekering
• formule ’24 Beroeps- en Privéleven’
• groepsverzekering
• levensverzekering

 

Verzekeringen op maat

 

Meer weten? Vraag ernaar!







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Uw toekomst

“Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.”

– Albert Einstein –
Het is geen geheim: met alleen uw wettelijke pensioen wordt het later krap. U doet er dus goed aan om nu al te sparen. Met een appeltje voor de dorst stelt u uw financiële toekomst veilig en vermijdt u dat anderen opdraaien voor uw kosten.

Bij Martens Verzekeringen vindt u heel wat interessante spaarformules: zowel voor particulieren als voor ondernemers.

Voor particulieren

• jeugdsparen
• langetermijnsparen
• pensioensparen
• schuldsaldoverzekering
• levensverzekering
• uitvaartverzekering

Voor ondernemers

• Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen (VAPZ)
• individuele pensioentoezegging
• pensioenovereenkomst voor zelfstandigen (POZ)
• bedrijfsleiderverzekering
• schuldsaldoverzekering
• groepsverzekering

Meer weten? Vraag ernaar!

 

Uw lening

Soms hebt u een financieel duwtje in de rug nodig om uw dromen te realiseren. Zoekt u een hypothecair krediet voor uw woning? Een investeringskrediet voor uw zaak? Of een financiering voor nog iets anders?
Dan verwijzen wij u graag door naar onze kredietmakelaars, die net zoals ons, u in alle onafhankelijkheid met woord en daad kunnen bijstaan. Interesse in hun sterk aanbod?, contacteer ons dan!







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Wat bij schade?

“Een handvol hulp is beter dan een karrevracht zuchten en spreken.”

– Charles Haddon Spurgeon –

Sloeg het noodlot toe en kampt u met schade? Dan zit u nu op een emotionele én praktische rollercoaster. Gelukkig leidt Martens Verzekeringen voor u alles in goede banen. Wij volgen uw schadegeval van dichtbij op en zijn aanwezig bij de expertise. Uw belangen behartigen is onze job.

Nu kunnen wij wel zéggen dat we een uitstekende follow-up garanderen. Maar ís dat ook werkelijk zo? “Ja!”, beamen onze klanten. Die blijven generatie na generatie op ons vertrouwen. Veel van onze verzekerden wonen in Wuustwezel. Maar ondertussen helpen we ook klanten over de dorpsgrens, want uitgeweken Wuustwezelaars kloppen nog altijd bij ons aan.

Noodnummers

Schadegeval? Check via welke maatschappij u verzekerd bent en bel:

Takeling van wagen
Is uw voertuig getakeld? Bel dan altijd ‘Service na Schade’: de klok rond bereikbaar!
Het nummer vindt u op uw groene verzekeringskaart.

Documenten

Download hieronder de nodige documenten

 

Schadeformulier

Hebt u een schadegeval? Geef dat dan a.u.b. aan via het schadeformulier.
U kunt hier ook uw aangifteformulier en andere documenten opladen.

 

    Uw contactgegevens

  • Uw schadegeval

  • Uw tegenpartij

  • De verbaliserende overheid

  • Uw getuigen

  • Uitsluitend voor autoschade

  • Uitsluitend als er gewonden zijn

  • Opladen

 

Code tegen spam







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Vacatures

 

Als onafhankelijk – niet gebonden – zelfstandig familiaal verzekeringsmakelaar begeleidt Martens Verzekeringen klanten bij het opbouwen, beheren en beschermen van hun gezin, hun bedrijf en hun vermogen. Ze doen dit sinds 1954.
De essentie van Martens Verzekeringen is hun klanten optimaal te verzekeren.
Om ons team te versterken, zijn wij op zoek naar een verzekeringstalent!

 
Ben jij diegene die wij zoeken? Kom het snel te weten…
Bekijk hieronder onze vacatures.

 

Vacature Junior Manager

 

Voel jij je aangesproken om mee het verschil te maken bij MARTENS VERZEKERINGEN?
Stuur dan zeker je CV met foto + motivatiebrief naar vacature(at)martensverzekeringen.be
En wie weet ontmoeten we elkaar!
 
Groeten
 
Team Martens Verzekeringen







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Preventietips

Thuis werken? Dan ben je kwetsbaarder voor hacking…

 

Werk je van thuis uit? Dan adviseren we jou de nodige verantwoordelijkheid en voorzorgsmaatregelen te nemen omtrent digitale veiligheid. Indien je werkgever hiervoor reeds de nodige richtlijnen heeft doorgegeven dan is hij of zij goed op de hoogte van de gevaren die om de hoek loeren en wil hij of zij er alles aan doen om zijn of haar bedrijf en medewerkers te beschermen tegen cyber aanvallen.

 

Hackers zien deze bijzondere omstandigheden als hét moment om toe te slaan. Wanneer medewerkers bijvoorbeeld geen veilige verbinding maken met het bedrijfsnetwerk, gebruiken hackers deze omweg om het bedrijf waarvoor het slachtoffer werkt binnen te dringen!

 

Het is dus van belang om aandacht te hebben voor onderstaande punten en eventuele aanvullende maatregelen te treffen. Denk hierbij aan het veilig verbinding kunnen maken met het bedrijfsnetwerk.

 

Wat kan je als medewerker doen?

 

  • Maak gebruik van een vertrouwd en beveiligd (wifi)netwerk.

 

  • Hou rekening met het ontvangen van phishingmails. Het is bekend dat criminelen gebruik maken van de huidige ontwikkelingen door het versturen van phishingmails of het verspreiden van malware. Als je een malafide e-mail hebt ontvangen, meldt dit dan bij je beheerorganisatie.

 

  • Houd de organisatierichtlijnen aan betreffende informatiebeveiliging. Ga bewust om met informatie thuis en wat je bespreekt in berichten apps of tijdens een videoconferentie.

 

  • Volg de richtlijnen van je organisatie omtrent gebruik van hard- en software. Denk aan gebruik van privé- en randapparatuur en het installeren van applicaties.

 

Ga met een gerust gemoed op autoreis, hier enkele tips!

 

  • Controleer voor uw vertrek de bandenspanning, uw remmen en de vloeistof niveaus van uw wagen.

 

  • In Europa is het verplicht één fluohesje in de wagen te hebben liggen, maar u voorziet er best één voor iedere inzittende.

 

  • Vertrek goed uitgerust naar uw reisbestemming en neem onderweg ook voldoende rustpauzes. Zo brengt u niet alleen uzelf en inzittenden veilig op bestemming, maar ook de andere weggebruikers.

 

  • Zoek voor uw vertrek de steden en landen op waarvoor u verplicht een vignet of alcoholtest moet hebben.

 

  • Zorg dat er steeds een Europees aanrijdingsformulier in de auto aanwezig is.

 

  • Controleer de geldigheid van uw groen verzekeringsbewijs. Hierop staat ook steeds het telefoonnummer van de pechbijstand vermeld en de landen waar uw autoverzekering van toepassing is. Kom bij ons langs voor extra info en het afsluiten van uw bijstandsverzekering.

 

  • Heeft u toch pech onderweg of een ongeval met uw wagen, bel dan eerst de bijstand die u 24uur op 24, 7 dagen op 7 kan bereiken. Het telefoonnummer vindt u bovenaan uw groen verzekeringsbewijs.

 

Het Martens verzekeringsteam wenst u alvast een zalige reis toe!

 

Houd inbrekers buiten en bekijk onderstaande tips!

 

  • Geef de indruk dat uw huis bewoond is, ook al ben je zelf niet thuis. Dit kan door een licht te laten branden in huis, of te werken met timers zodat deze aan en af springen op vastgelegde tijdstippen. Zorg er ook voor dat uw brievenbus bij lange afwezigheid steeds leeg wordt gehouden

 

  • Wie post er niet graag een foto van zijn vakantiebestemming of uitstap op sociale media? Pas op, deze berichten en foto’s reiken verder dan je denkt. Daarom wacht je best tot je terug thuis bent om een leuke foto te posten of schermt u uw profiel goed af voor onbekenden.

 

  • In vele gemeentes in België zijn er tegenwoordig ‘Buurt Informatie Netwerken’. Een BIN is een netwerk waarbij bewoners van een wijk elkaar verwittigen bij verdachte feiten. Dit netwerk helpt ervoor de preventie in uw buurt te verbeteren via sociale controle.

 

  • Maak uw woning niet interessant voor inbrekers. Leg daarom geen waardevolle voorwerpen in het zicht. Van de meest waardevolle voorwerpen kan u ook best foto’s nemen en aankoopfacturen bewaren. Moest de inbreker toch binnen geraken heeft u op die manier bewijzen voor de verzekeraar.

 

  • De grootste vrees voor inbrekers is tijd! Zorg daarom voor een degelijke mechanische beveiliging. Hoe langer een inbreker nodig heeft om uw woning binnen te geraken, hoe minder interessant uw woning is om in te breken.

 

  • Maar vooral, wees goed verzekerd tegen diefstal! Contacteer ons of kom bij ons langs en informeer naar onze uitgebreide diefstaldekking.






Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Privacyverklaring en cookiebeleid

Martens Verzekeringen BVBA (verder “kantoor”) neemt uw rechten bij gegevensverwerking ernstig. In dit document lichten wij toe hoe wij uw persoonsgegevens verzamelen, verwerken en gebruiken. Ze vormt het algemene beleid van het kantoor op het vlak van gegevensverwerking conform de toepasselijke wetgeving waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).

 

Als verzekeringsmakelaar vervult het kantoor mogelijk een dubbele rol op het vlak van gegevensverwerking. In dat geval zijn we zowel verwerkingsverantwoordelijke als verwerker. De rol van verwerkingsverantwoordelijke nemen wij op als we gegevens verwerken in eigen naam en voor eigen rekening. Daarnaast vervullen wij, ten behoeve van de maatschappijen, ook de rol van verwerker. Dat betekent dat wij ook persoonsgegevens verzamelen en verwerken voor de verzekeringsmaatschappijen met wie wij samenwerken en van wie wij producten aan u voorstellen en aanbieden. In deze verklaring gaan we enkel dieper in op de verwerking van uw gegevens als verwerkingsverantwoordelijke.

 

Verwerkingsverantwoordelijke

 

De verantwoordelijke voor de verwerking is:
Martens Verzekeringen BVBA
Bredabaan 394
2990 Wuustwezel
Ondernemings nr. 0478.582.855
Voor alle vragen omtrent ons privacy beleid kunt u met ons contact opnemen via info@martensverzekeringen.be. Voor vragen die verder gaan dan een eenvoudige vraag om inlichtingen, kunnen wij u vragen zich te identificeren, zodat wij zeker zijn dat wij de gevraagde informatie en gegevens aan de juiste persoon verstrekken.

 

Wanneer verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens?

 

Het kantoor verzamelt en verwerkt gegevens over u wanneer u met ons contact opneemt met het oog op advies over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden of het voorstellen van verzekeringsovereenkomsten, het verrichten van voorbereidend werk met het oog op het sluiten van verzekeringsovereenkomsten en het sluiten zelf van verzekeringsovereenkomsten. Daarnaast kunt u ook op ons een beroep doen of ons ook contacteren voor bijstand bij het beheer en de uitvoering van de door u gesloten verzekeringsovereenkomsten. Ook wanneer u op enige andere wijze met ons contact opneemt zullen wij uw gegevens (moeten) verwerken. Tot slot is het ook mogelijk dat wij gegevens over u verkrijgen via derden en deze gegevens gebruiken om u te benaderen om via onze bemiddeling een overeenkomst te sluiten.

 

Welke gegevens verzamelt en verwerkt ons kantoor?

 

Het kantoor verzamelt en verwerkt gegevens die u ons naar aanleiding van contact met het kantoor meedeelt zoals uw naam, adres, e-mailadres en professionele gegevens, zoals bedrijfsnaam en BTW-nummer. Het betreft ook alle gegevens die noodzakelijk zijn om ons toe te laten uw verzekeringsbehoeften in te schatten. Dit gaat onder andere over gegevens betreffende uw woning (in het kader van een brandverzekering), uw financiële gegevens (bij beleggingsverzekeringen) en medische gegevens (bij gezondheidsverzekeringen). Uw gegevens worden enkel verwerkt in het kader van de verzekering waarvoor u op ons een beroep doet, tenzij u dit anders wenst en dit ook zo aangeeft.

 

Wij verzamelen deze gegevens wanneer u onze documenten en formulieren manueel invult en ook wanneer u dat elektronisch doet. Bij het eventuele bezoek aan onze website worden er cookies gebruikt. Meer informatie vindt u onderaan deze beleidstekst.

 

Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt ons kantoor gegevens?

 

De doeleinden waarvoor wij gegevens verwerken zijn van diverse aard en worden hieronder uiteengezet.

 

Voor onze klanten verwerken wij deze gegevens voor klantenbeheer, met name de aanvaarding, het beheer en het sluiten van verzekeringscontracten en de promotie van andere producten en diensten van ons kantoor zelf. Deze verwerkingen zijn in hoofdzaak gebaseerd op de contractuele relatie met onze klanten, maar ook, voor zover het gaat om prospectie, op uw uitdrukkelijke toestemming.

 

Naar leveranciers toe verwerken wij deze gegevens in het kader van ons leveranciersbeheer en op basis van de contractuele relatie die wij met onze leveranciers hebben of opbouwen.

 

Voor zover het gaat om prospecten, dit zijn natuurlijke personen die (nog) geen klant van ons zijn, verwerken wij de gegevens voor doeleinden van direct marketing, op basis van ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen. Aan prospecten die per e-mail worden benaderd, vragen wij de uitdrukkelijke toestemming om hen ook in de toekomst te kunnen benaderen. Prospecten die per brief worden benaderd verzoeken wij een opt-out clausule aan te kruisen indien zij niet verder door ons benaderd willen worden.

 

Naar onze medewerkers toe verwerken wij de gegevens voor doeleinden zoals personeelsbeheer en loonadministratie.

 

Wat onze website betreft, stemmen wij de inhoud en het gebruiksgemak hiervan zoveel mogelijk af op u als gebruikers ervan. Daarnaast verwerken wij uw gegevens om te voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit het ter beschikking stellen van een website en de inhoud ervan en om u in staat te stellen om gebruik te maken van de interactieve toepassingen en diensten op deze website.

 

Wat zijn de grondslagen voor de verwerking van gegevens door ons kantoor?

 

In beginsel verzamelen en verwerken wij uw gegevens op basis van de contractuele relatie die wij met u hebben als gevolg van uw aanvraag of verzoek in verband met een verzekeringsbehoefte en de daaruit voortvloeiende overeenkomst(en), alsook als gevolg van de vraag om u bij te staan in het beheer en de opvolging van de verzekeringsovereenkomsten die u heeft gesloten.

 

Waar de verwerking niet noodzakelijk is om de contractuele relatie uit te voeren, is ze gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen als onderneming, in het bijzonder de vrijheid van onderneming en informatie. Daarbij zorgen wij er steeds voor dat er tussen onze en uw belangen een evenwicht bestaat, bijvoorbeeld door u een recht van verzet toe te kennen.

 

Voor zover het gaat om gezondheidsgegevens of zogenaamde gevoelige gegevens kunnen wij uw persoonsgegevens enkel verwerken mits uw uitdrukkelijke toestemming. Die wordt u gevraagd op het ogenblik dat u bij ons klant wordt. Is dat niet gebeurd, willen wij u vragen ons dit te melden, zodat het nodige hiertoe kan gebeuren.

 

Worden de gegevens meegedeeld aan derden?

 

Uw gegevens worden hoofdzakelijk intern verwerkt. Dat neemt niet weg dat ze moeten worden meegedeeld aan de verzekeringsmaatschappij met wie u uiteindelijk de overeenkomst sluit.

 

Het is mogelijk dat wij voor bepaalde punctuele diensten een beroep doen op derden. In dergelijke gevallen kunnen uw gegevens aan deze derden worden bezorgd maar enkel voor de betreffende dienst en steeds onder controle van ons kantoor.

 

In bepaalde gevallen bestaat er een wettelijke verplichting om bepaalde gegevens over te maken. Dat is met name het geval wanneer wij hiertoe wettelijk worden verplicht of overheidsinstanties het recht hebben bij ons gegevens op te vragen.

 

Uw gegevens worden in beginsel niet doorgegeven naar derde landen of aan internationale organisaties.

 

Uw rechten

 

De regelgeving kent u diverse rechten toe die er moeten voor zorgen dat u voldoende wordt beschermd.

 

U kan zich te allen tijde verzetten tegen het gebruik van uw gegevens door ons kantoor voor direct marketingdoeleinden. Wenst u niet op de hoogte te worden gehouden van de aanbiedingen van ons kantoor, kan u dit melden via info@martensverzekeringen.be of door het aankruisen van een vakje in de informatie die u bij specifieke gelegenheden wordt verstrekt.

 

U kan steeds de gegevens die wij over u verwerken, inkijken en, indien nodig, laten verbeteren. Daartoe volstaat het dit aan te vragen via info@martensverzekeringen.be, met een bewijs van uw identiteit. Die vragen wij om te verhinderen dat uw gegevens worden meegedeeld aan iemand die daar geen recht op heeft.

 

Indien u het niet eens bent met de manier waarop wij uw gegevens verwerken, kan u steeds een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel. Daar kan u ook terecht voor alle algemene vragen in verband met de verwerking en bescherming van persoonsgegevens.

 

Wijzigingen

 

Ons kantoor behoudt zich het recht voor om deze verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen via de website aan gebruikers worden gemeld.

 

 

 
Cookiebeleid
 
Wat zijn cookies?
Dit cookiebeleid legt uit wat cookies zijn en hoe we ze gebruiken, de soorten cookies die we gebruiken, d.w.z. de informatie die we verzamelen met behulp van cookies en hoe die informatie wordt gebruikt, en hoe u de cookie-instellingen kunt beheren.
 
Cookies zijn kleine tekstbestanden die worden gebruikt om kleine stukjes informatie op te slaan. Ze worden op uw apparaat opgeslagen wanneer de website in uw browser wordt geladen. Deze cookies helpen ons de website goed te laten functioneren, veiliger te maken, een betere gebruikerservaring te bieden, te begrijpen hoe de website presteert en te analyseren wat werkt en waar verbetering nodig is.

 
Hoe gebruiken wij cookies?
Zoals de meeste onlinediensten gebruikt onze website voor verschillende doeleinden first-party en third-party cookies. First-party cookies zijn meestal nodig om de website op de juiste manier te laten functioneren, en ze verzamelen geen van uw persoonlijk identificeerbare gegevens.
 
De cookies van derden die op onze website worden gebruikt, zijn voornamelijk bedoeld om te begrijpen hoe de website presteert, hoe u met onze website omgaat, om onze diensten veilig te houden, om advertenties aan te bieden die voor u relevant zijn, en om u al met al een betere en verbeterde gebruiker te bieden. ervaring en help uw toekomstige interacties met onze website te versnellen.
 
Soorten cookies die we gebruiken
 
Cookievoorkeuren
U kunt uw cookievoorkeuren op elk gewenst moment wijzigen door op de bovenstaande knop te klikken. Hierdoor kunt u de banner voor toestemming voor cookies opnieuw bekijken en uw voorkeuren wijzigen of uw toestemming meteen intrekken.
 
Daarnaast bieden verschillende browsers verschillende methoden om cookies die door websites worden gebruikt te blokkeren en te verwijderen. U kunt de instellingen van uw browser wijzigen om de cookies te blokkeren/verwijderen. Hieronder vindt u de links naar de ondersteuningsdocumenten over het beheren en verwijderen van cookies uit de belangrijkste webbrowsers.
 
Chrome
Safari
Firefox
Internet Explorer
 
Als u een andere webbrowser gebruikt, raadpleeg dan de officiële ondersteuningsdocumenten van uw browser.
 
 
 
 

2018-08-28, versie 1
2024-02-15, laatste update







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons

Regels en beleid

AssurMIFID-gedragsregels en beleid van belangenconflicten

 

Wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financi‘le sector en de financi‘le diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.

 
Ons kantoor is ingeschreven in het register van de verzekeringstussenpersonen (FSMA 60242 A), die wordt bijgehouden door de FSMA, te 1000 Brussel, Congresstraat 12-14 en is terug te vinden op http://www.fsma.be. Voor al uw vragen en problemen kan u in eerste instantie terecht bij ons kantoor. We zijn steeds bereikbaar via telefoon, e-mail of fax.
 
Klachten kunnen ook ingediend worden bij de Ombudsdienst Verzekeringen te 1000 Brussel, de Meeûssquare 35, tel. 02/547.58.71 – fax. 02/547.59.75 – info@ombudsman.as  www.ombudsman.as
 
Ons kantoor is gehouden tot het naleven van de AssurMiFID-gedragsregels en deelt u in dit verband volgende informatie mee:
 
1. Aangeboden producten en diensten
 
1.1. Informatie over begrip verzekeringsbemiddeling
 
Ons kantoor biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dwz. de werkzaamheden die bestaan in het adviseren over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van voorbereidend werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkomsten of het sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in het assisteren bij het beheer en de uitvoering ervan.
 
1.2. Nummers van de takken en de titulatuur
 
1: Ongevallen;
2: Ziekte;
3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel;
4: Casco rollend spoorwegmaterieel;
5: Luchtvaartuigcasco;
6: Casco zee- en binnenschepen;
7: Vervoerde goederen met inbegrip van koopwaren, bagage en alle andere goederen;
8: Brand en natuurevenementen;
9: Andere schade aan goederen;
10: BA motorrijtuigen;
11: BA luchtvaartuigen;
12: BA zee- en binnenschepen;
13: Algemene BA;
14: Krediet;
15: Borgtocht;
16: Diverse geldelijke verliezen;
17: Rechtsbijstand;
18: Hulpverlening;
21: Levensverzekeringen niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen;
22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen;
23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen;
26: Kapitalisatieverrichtingen;
27: Beheer van collectieve pensioenfondsen.
2. Informatie over het belangenconflictenbeleid
De AssurMiFID-gedragsregels leggen ons kantoor op om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten. Hieronder kan u meer informatie terugvinden over hoe ons kantoor hieraan invulling geeft.
Informatie over het belangenconflictenbeleid in ons kantoor:
 
2.1. Wetgevend kader
 
Vanaf 30 april 2014 zijn de AssurMiFID Ðgedragsregels van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financi‘le producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financi‘le sector en de financi‘le diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.
 
Overeenkomstig deze gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.
 
De wettelijke regeling omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MiFID-grondwet. Deze grondwet wordt door ons kantoor ge‘erbiedigd door zich loyaal, billijk en professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.
 
2.2. Welke belangenconflicten?
 
Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor in een eerste stap de mogelijke belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd.
 
Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beleid inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele groepsstructuur.
 
Bij de beoordeling naar mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden geschaad. Het gaat om:
 

Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten koste van de cli‘nt;
Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie;
Situaties met een financi‘le drijfveer om andere cli‘nten te laten voorgaan;
Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cli‘nt wordt uitgeoefend;
Situaties waarbij ons kantoor een vergoeding ontvangt van een andere persoon dan de cli‘nt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling.
Situaties waarbij ons kantoor deelnemingen van minstens 10% bezit in stemrechten of van het kapitaal van de verzekeringsonderneming(en);
Situaties waarbij de verzekeringsonderneming(en) deelnemingen van minstens 10% bezit(ten)van de stemrechten of van het kapitaal van ons kantoor;

 
2.3. Welke maatregelen neemt ons kantoor
 
Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert.
 
Het gaat onder meer om:
 

Een interne instructienota;
Een aangepast verloningsbeleid;
Een beleid dat erop toeziet dat de verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan zij de essenti‘le kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cli‘nten toe te lichten;
Een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant;
Een regeling inzake het ontvangen van voordelen;
Een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is.

 
Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.
 
2.4. Wat is de procedure?
 

 
2.5. Specifieke transparantie
 
Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u ge•nformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact op nemen voor meer informatie.
 
3. Vergoeding
 
Voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die u als klant betaalt.
 
Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor. Voor meer informatie contacteer ons kantoor. In het andere geval ontvangen wij voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant.
 
4. Remuneratiebeleid
 
Ons kantoor zet zich loyaal, billijk en professioneel in voor de belangen van haar klanten.
Het remuneratiebeleid van het personeel van ons kantoor of elke andere verbonden persoon (bv. een subagent) leeft deze verplichting na. Er wordt geen enkele regeling getroffen op het gebied van beloning, op het gebied van verkoopdoelen of anderszins, die hemzelf of zijn werknemers ertoe kan aanzetten een klant een bepaald verzekeringsproduct aan te bevelen, terwijl de verzekeringsdistributeur een ander verzekeringsproduct zou kunnen aanbieden dat beter aan de behoeften van de desbetreffende klant zou voldoen.
In dit kader heeft ons kantoor het hierna volgend remuneratiebeleid geïmplementeerd:
 
4.1. Vergoeding
 
Ons kantoor vergoedt enkel via een vaste verloning, welke niet gebonden is aan de realisatie van commerciële doelstellingen.
 
4.2. Incentives (niet- geldelijke voordelen)
 
Ons kantoor maakt geen gebruik van incentives.
 
4.3. Commerciële doelstellingen
 
Ons kantoor stelt geen commerciële doelstellingen vast.
 
5. Duurzaamheidsbeleid
 
5.1. Gedragslijnen betreffende duurzaamheidsrisico’s
 
Conform de Verordening betreffende informatieverschaffing over duurzaamheid in de financiëledienstensector (‘SFDR’ – Sustainable Financial Disclosure Regulation) houdt ons kantoor bij advies voor verzekeringen met een beleggingscomponent rekening met duurzaamheidsrisico’s, voor zover deze informatie ter beschikking wordt gesteld door de verzekeringsmaatschappij.
De SFDR heeft duurzaamheidsrisico’s gedefinieerd als ‘een gebeurtenis of omstandigheid op ecologisch (E), sociaal (S) of governancegebied (G) die, indien ze zich voordoet, een werkelijk of mogelijk wezenlijk negatief effect op de waarde van de belegging kan veroorzaken’.
In het kader van advies voor verzekeringen met een beleggingscomponent zet het remuneratiebeleid, van toepassing in ons kantoor, niet aan tot het nemen van buitensporige risico’s in verband met duurzaamheidsrisico’s.
 
5.2. Ongunstige effecten op duurzaamheidsfactoren
 
De SFDR heeft duurzaamheidsfactoren gedefinieerd als ‘ecologische, sociale en werkgelegenheidszaken, eerbiediging van de mensenrechten, en bestrijding van corruptie en van omkoping’.
Het wettelijk kader met betrekking tot duurzaamheidsfactoren en ongunstige effecten van beleggingsbeslissingen op duurzaamheidsfactoren is momenteel niet volledig en zal de komende maanden en jaren dus evolueren.
Ons kantoor neemt daarom de ongunstige effecten van beleggingsbeslissingen op duurzaamheidsfactoren momenteel niet in aanmerking in haar verzekeringsadvies voor verzekeringen met een beleggingscomponent.
Ons kantoor zal dit beleid herzien, naarmate het wettelijk kader verder wordt uitgewerkt.







Martens verzekeringen bvba
Bredabaan 394 – 2990 Wuustwezel
Tel 03 669 50 10 | Fax 03 669 50 20 | Mail ons